Er is propaganda en er is propaganda.. Het onderstaande bericht over een zojuist verschenen spraakmakende documentaire, waarin de namen van de schuldigen en toedracht van de MH17-crash worden genoemd, kun je nauwelijks meer propaganda noemen.. Want gebruik je bij propaganda dit soort details, die in de documentaire voorkomen? Als deze documentaire op onwaarheid berust, is het toch een kleine kunst de namen van de personen na te trekken en hun verblijfplaatsen op te sporen..? Wanneer het allemaal leugens zouden zijn, zou de maker van deze ‘propaganda-documentaire’ toch meteen door de mand vallen..?
Vanaf het begin van het beschuldigen van de pro-Russische separatisten in oost-Oekraïne, als de schuldigen van het neerhalen van de Boeing 777 van Malaysia Airways, is er sprake van propaganda van beide kanten. Desalniettemin valt het velen -waaronder ook ons- op, dat het met name het de pro-westerse en ultra-rechtse regering in Kiev is, die op uiterst gladde wijze haar blazoen probeert schoon te vegen.. Het uiterst geraffineerde bewijsmateriaal van diverse filmpjes die plotseling op YouTube te vinden waren van burgers, die waarschijnlijk niet eens zélf een computer hebben, en het BUK-raketrupsvoertuig gefilmd zouden hebben.. En de geraffineerde manier van het tonen van de ‘route van de BUK-raket’, die ontstaat als je al dit soort filmpjes achter elkaar legt.. Allemaal toeval..?
Wij vinden de onderstaande documentaire van journalist en filmmaker Andrey Karaulov in ieder geval méér dan de moeite waard, om hier op deze plaats melding van te maken. Al was het alleen maar om de Onderzoeksraad van de Veiligheid de mogelijkheid te geven, deze informatie niet over het hoofd te zien.. Het lijkt met de moderne middelen die onze geheime diensten ten nutte zijn, een fluitje van een cent, om deze informatie te checken en te verifiëren. We vertrouwen erop.. Want we willen met z’n allen dat de onderste steen boven komt. Toch?
x
* * *
x
x
Haalde piloot Dmytro Yakatsust de MH17 neer..?!
2014 © WantToKnow.nl (bron: novorossia)
x
De laatste informatie over de crash van de Malaysia Airlines Boeing 777, de MH17, boven het luchtruim van oost-Oekraïne, komt van een nieuwe documentaire van journalist Andrey Karaulov. De titel van de documentaire is veelzeggend: ‘How MH17 crashed’, ‘Hoe de MH17 neerstortte’... Ook journalist Arkadiy Mamontov vertelt in de documentaire over het onafhankelijke onderzoek naar deze verschrikkelijke ramp.
Ook politici, militairen en piloten, zoals Petr Deinekin, Leonid Ivashov en Iosif Diskin wisselen hun meningen en gedachten uit over de oorzaak van de crash. En alléén de internationale luchtvaartexperts die de ramp onderzoeken, zijn op dit moment degenen die niet snel zijn in het publiceren van de data van de zwarte dozen.. Waarom mogen we niet simpelweg lezen en horen, wat de cabinegesprekken waren, tot aan het moment van de crash..? De zwarte dozen waren in uitstekende conditie, zoals iedereen heeft kunnen zien. Waarom dan niet?
De interesse uit het westen naar het onderzoek naar de ware toedracht van deze ramp, lijkt steeds meer te verdampen, sinds uit Rusland en andere delen van de wereld (Maleisië) meer en meer onweerlegbare informatie aan de wereldgemeenschap wordt aangereikt, waarbij de niet-betrokkenheid van Rusland bij deze tragedie blijkt. Het merendeel van de feiten omtrent de oorzaak van de MH17-crash, wijzen keihard in de richting van de versie waarbij de Boeing 777 neergehaald is door de Oekraiense luchmacht..!
Naam en toenamen van de daders genoemd..!?Voor het eerst worden in deze documentaire namen en feiten genoemd, die simpelweg te checken zullen zijn. En die verder onderzoek, door bijv. de Onderzoeksraad voor Veiligheid, heel gericht mogelijk maken. Het gaat -zoals in deze documentaire wordt benoemd- om het 299ste eskader van de Oekraiense luchtmacht, en specifiek om 2 vliegtuigen, gevechtsjagers van het type SU-25, met de staartnummers 06, 07, 08 en 38, die, in tegenstelling tot het bericht van het centrale hoofdkwartier in Oekraïne, daadwerkelijk in de lucht waren, op 17 juli 2014. Ze worden met naam en toenaam in de documentaire genoemd..!
Uit deze documentaire blijkt dat de Malaysia Airways Boeing 777, vlucht MH17, volgens de informatie van de documentaire-makers, neergeschoten zou zijn, specifiek door de SU-25 met staartnummer 08, die gevlogen werd door luitenant-kolonel Dmytro Yakatsust, die sinds 18 juli tot op de dag van vandaag in de Verenigde Arabische Emiraten zou verblijven.
De Boeing 778, vlucht MH17, zou die dag, begeleid zijn door de vluchtverkeersleider Anna Petrenko, de vrouw die de volgende dag, 18 juli, volledig onverwacht met verlof zou gaan. Een verlof waar ze nog steeds niet van is teruggekeerd..!
Andrey Karaulov, de documentairemaker, slaagt er vervolgens in zijn documentaire ook in, ándere keiharde feiten te noemen rondom de catastrofe met de MH17. Hij heeft in deze documentaire zelfs een interview opgenomen met de huidige vice-minister van Defensie van Oekraïne, die in het interview toegeeft dat de Oekraïnsche luchtmacht was, die de MH17 heeft neergehaald..!
De documentaire is reeds te zien op YouTube, maar er is nog geen Engelstalige, of Nederlandse vertaling te vinden. We plaatsen de origineel documentaire hieronder en zullen deze video direct vervangen door een vertaalde versie met ondertiteling, zodra deze beschikbaar is..!
Hou ons op de hoogte, mocht je deze versie tegenkomen. Heb je de mogelijkheid eventueel een transcript te maken van deze documentaire? Ook daarvoor houden we ons aanbevolen, teneinde deze informatie krachtiger te kunnen brengen om de waarheid aan het ligt te brengen. Zeg maar, de onderste steen boven te krijgen..!
x
x
Hier op YouTube kun je kijken naar de vertaalde en ondertitelde eerste 16 minuten van deze documentaire: Hoe de Boeing MH17 aan zijn einde kwam
x
Het commentaar van weer een militair luchtvaartexpert..!
x
Nadat we al eerder commentaar plaatsten van luchtvaartexperts die melden dat de schade aan het vliegtuig alleen maar door mitrailleurvuur van gevechtsvliegtuigen kan zijn veroorzaakt (HIER en HIER bijvoorbeeld), maakten we op internet (o.a. via Facebook (zie hierboven)) kennis met ingenieur David Palmer, piloot en militair vliegtuigdeskundige.
Nadat we al eerder commentaar plaatsten van luchtvaartexperts die melden dat de schade aan het vliegtuig alleen maar door mitrailleurvuur van gevechtsvliegtuigen kan zijn veroorzaakt (HIER en HIER bijvoorbeeld), maakten we op internet (o.a. via Facebook (zie hierboven)) kennis met ingenieur David Palmer, piloot en militair vliegtuigdeskundige.
Hij vermeldt dat de schade die aan de metalen wrakstukken van de MH17 te zien is, het werk is van boordkanonnen van gevechtsvliegtuigen. Of zoals David het onder woorden brengt: “EN DAT TONEN ALLE FOTO’s van de wrakstukken van de MH17. Ik heb vaak het resultaat gezien op het metaal van vliegtuigen die geraakt werden door 16 mm of 30 mm boordkanonnen.
Ik woon in Engeland en werk nog steeds in de luchtvaartindustrie en zodra ik de foto’s zag van de MH17 cockpit, kort al ná de crash, trok ik deze conclusie. Wanneer het vliegtuig door mitrailleurvuur van deze kanonnen geraakt is, waarbij elke 3e of 4e ronde munitie explosief is, zouden er in het toestel ontegenzeggelijk explosies hebben plaatsgevonden, als gevolg van de decompressie…!
Dat betekent dat op de hoogte waar het vliegtuig gevlogen zou hebben, de passagiers bijna onmiddellijk bevroren zouden zijn geweest, doordat op deze hoogte (33.000 voet) de temperatuur op zo’n -70 °C ligt. Dit is overeenkomstig de foto’s van de slachtoffers, die niet verbrand zijn door een explosie van het toestel, maar alleen heftige schroeiwonden vertonen, doordat hun lichamen bevroren waren. Een beetje cru, maar zo moet ik het helaas omschrijven.”
Op deze situatieschets is de hoek van inval van het munitievuur te zien van een fighter jet als mock up. Wanneer deze gevechtsjager 30 mm munitie gebruikt heeft, is het heel wel mogelijk dat deze munitie én de hoek van inval (een dode hoek voor de bemanning van de MH17), de vleugelbeschadiging aan de MH17 (zie onderste deel van de montage) heeft veroorzaakt. Daarna zijn de kogels hetzelfde traject doorgegaan en hebben de cockpit doorboort.
En om je een idee te geven van de grootte en omvang van deze 30 mm munitie en de schade die deze toebrengt aan het aluminium van een vliegtuig, laten we je deze foto-combi zien:
De aluminium huid van een verkeersvliegtuig is bij de cockpit, op het neusgedeelte versterkt om inslag van hagel en vogels te weerstaan. 30 Mm-munitie zou echter absoluut geen moeite hebben met deze dikte van aluminium. De kogels zouden met grote snelheid de cockpit doorboord hebben, en bijna direct de piloot en co-piloot hebben gedood; hen daarbij geen of nauwelijks kans hebben gegeven een radio-oproep uit te zenden!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten