maandag 21 april 2014

Is DIT het monster van Loch Ness?



Een boot, stroming onder water, een geheime onderzeeër of écht Nessie? © Kos.
Zelfs de grootste Nessie-scepticus zal even de wenkbrauwen fronsen bij deze beelden die vanuit de ruimte werden gemaakt: een vreemd schepsel onder het wateroppervlak van het befaamde meer Loch Ness, in de Schotse Highlands. Het 'dier' is vijftien meter lang maar vreemd genoeg was het beeld enkel via sommige iPads en iPhones te zien.
Zes maanden lang werd het beeld bestudeerd door 'experts' van de Official Loch Ness Monster Fan club, die één voor één andere verklaringen voor het bizarre beeld uitsloten. Zij besluiten dat het "vermoedelijk" om het legendarische beest gaat.

Geen boot
Voorzitter Gary Campbell: "We hebben het lang bestudeerd. Het lijkt op het kielzog van een boot, maar er is geen boot te zien. We hebben het aan scheepsexperts voorgelegd en ook zij weten niet wat het is. Wat het ook is, het ligt onder water en beweegt zich voort naar het zuiden. Tenzij er geheime tests met onderzeeërs in het meer zijn gehouden, doet het formaat van het object ons geloven dat het Nessie is".

Luwte
De beelden werden opgemerkt door twee amateur Nessie-jagers die verschillende satellieten scanden. De foto's maken een einde aan een periode waarin niemand het 'monster' had gezien. In februari verklaarde Campbell nog dat niemand in het voorbije anderhalf jaar had verklaard Nessie te hebben gezien, iets wat sinds 1925 niet meer was gebeurd.

Eén van de spotters, de 26-jarige Andrew Dixon: "Het was puur toeval dat ik het beeld vond. Ik was naar satellietbeelden van mijn stad aan het kijken toen ik plots dacht 'laat ik eens naar Loch Ness kijken'. Het eerste wat ik dacht toen ik het zag, was 'dit is het monster van Loch Ness', het kan geen schaduw zijn".
© Kos.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1858462/2014/04/19/Is-DIT-het-monster-van-Loch-Ness.dhtml

Geen opmerkingen:

Een reactie posten